Sabtu, 03 Januari 2015

Bolehkah aku cemburu??

Boleh kah aku cemburu,
kepada orang yang senantiasa menyadari dan memperbaiki kesalahannya??

Bolehkah aku cemburu,
Kepada gadis yang selalu menjaga harga dirinya??

Bolehkah aku cemburu,
Kepada gadis yang selalu menjaga hatinya??

Bolehkah aku cemburu,
Kepada gadis yang selalu menjaga cinta untuk halalnya??

Bolehkah aku cemburu,
Kepada gadis yang tak sedikit pun memaksa kehendak Tuhannya??

Bolehkah aku cemburu,
Kepada gadis yang sibuk dengan pendidikan dan impiannya??

Bolehkah aku cemburu,
Kepada gadis yang sibuk dengan dakwahnya??

Bolehkah aku cemburu,
Kepada gadis yang tidak mengenal cinta laki-laki lain selain halalnya??

Aku sungguh cemburu kepada mereka yang senantiasa menjauhakan diri dari perilaku yang Allah murkai

Aku sungguh cemburu kepada mereka yang pikiran dan hatinya tidak dipenuhi dengan khayalan tak berguna

Aku sungguh cemburu..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar